Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל האמת על אסאי… ומתכון כמובן

 

הפעם הראשונה ששמעתי את המילה אסאי הייתה לפני 10 שנים כשאחי חזר מברזיל. הוא אמר שזה משוגע, שזה טעים בטירוף וממש ממש ממש בריא מסתבר.

אחרי כמה שנים זה הגיע לארץ בסערה וזה טרנד שמחזיק כבר כמה שנים. אבל יש אמת שצריכה להיאמר..אנחנו לא בברזיל, לצערי.

במקור, זה פרי יער שגדל באמזונס, די דומה לאוכמניות והוא אכן מאוד מאוד בריא, מלא בנוגדי חמצון, ויטמינים, חומרים מעכבי הזדקנות וכאלה..בוטוקס מהטבע. רוב הערכים נמצאים דווקא בקליפה, הפולפה, ממנה מכינים מחית, אותה אוכלים עם פירות טריים, אגוזים, גרנולה, מה שבא לכם, או שמכינים ממנה שייק אסאי.

ככל שהריכוז של האסאי גבוה יותר, מה טוב. אבל, וזה אבל חשוב, הגידול והקטיף של האסאי לא פשוט מה שהופך אותו לחומר גלם יקר. כדי להביא אותו לארץ מה עושים? מערבבים עם מים ומקפיאים בצורה של טבליות.

בפועל, מחית האסאי הקפואה מכילה…מוכנים? טה דה טה טם….הנה הסוד שלא יספרו לכם בשום מקום…בין 11% ל14% פולפת אסאי…וכל השאר? מים (גם כשרושמים לכם אסאי טהור, גם כשרשום 99.9% אסאי..כן, גם וגם וגם) לפני שאתם רצים להתלונן, עדיין עדיף לאכול אסאי מאפשר פיתה עם נוטלה.

אז מה עושים?

עושים בחירות מושכלות.

ההגינות מחייבת שאעדכן שיש גם אבקת אסאי, בייצור איכותי זה מוצר מעולה אבל, שמים בדרך כלל רק כף ויש צורך בהרבה פירות נוספים כדי לייצר קערת אסאי. וזה יקר. מאוד. ואין לזה ממש טעם של אסאי, וחווית השימוש פחות כיפית.

אז אם בקערת אסאי חפצה נפשכם, ונתמקד באסאי הקפוא..למה לשים לב? שאין סוכר ברכיבים, לא סוכר קנים, לא ממתיק, כלום, ועדיף בלי חומצות כלשהם שמעכבות השחרה.

מה יש לנו להציע? ברור שאסאי ללא סוכר או משמר, המחית הקפואה של האסאי היא טעימה מאוד, לא מתוקה אבל מגיעה מברזיל, והמרקם שלה מעולה. אבל רגע מה עם הערכים? הנה פתרון קסם- חצי כוס אוכמניות כחולות קפואות. תוסיפו את זה לקערת האסאי ואתם מסודרים מבחינת נוגדי חמצון.

קערת האסאי המושלמת - המתכון שלי

רכיבים לבסיס:

1 מנה של אסאי קפוא - 100 גרם

חצי כוס אוכמניות כחולות קפואות

חצי כוס מנגו קפוא

1 תמר מג'הול קפוא

חצי כוס בננה קפואה

חצי כוס חלב קוקוס

טופינג (בעברית - מה ששמים מעל הקערה ומצלמים לאינסטוש לפני שבולסים):

שורה זרעי צ'יה לבנה

שורה בננה טריה פרוסה לעיגולים

שורה קקאו ניבס (פולי קקאו גרוסים)

שורה שבבי קוקוס

שורה גרעיני חמנייה

שורה ג'וזי ברי

שורה גרנולה סופר ברי (על הגרנולה שלנו נרחיב בפוסט נפרד)

הוראות:

מכניסים את כל רכיבי הבסיס לבלנדר וטוחנים למחית חלקה במרקם גלידה. בהתחלה זה ירגיש שזה לא זז, לא להתפתות להוסיף נוזל, לערבב ולהמשיך לטחון, בסבלנות.

מעבירים את הבסיס לקערה ומפזרים את הטופינג.

אין על מה. אני יודעת שזה מושלם.

קרדיט לתמונה הראשית ללקוחה המהממת שלנו @vivegano

שתף
בניית חנות וירטואלית

בחרו באיזה יום לקבל את המשלוח

הקלידו את היישוב בו אתם מתגוררים.

לחצו על התאריך בו אתם מעוניינים (ללחוץ על הטקסט) ושמירה כדי להמשיך הלאה